Teenageheltenes karakterbrister forstærkes når de i deres Mecha-robotter kæmper mod den inkarnerede ondskab. Mecha´ernes mørkeste våbensystemer kan bringe dem sejren men også bringe dem ud over bristepunktet.

Antal spillere og spilledere 3 spillere og én spilleder

Tid 1-2 timer

Sprog Dansk og engelsk

Aldersgrænse ingen 

Læsemængde 1 sides rolleoplæg 

  • Action

  • Mecha

  • Følelser

Foromtale

For ti år siden blev skaberguden, den mægtige Ahura Mazda, slået i kamp, og fortæret af Ahriman. En efter en er menneskets nationer faldet for ondskaben. Kun Persien står tilbage. Men alt er ikke tabt; Mennesket har opdaget de tre Mainyuer, kæmpestore robotter, der kun kan bemandes af sjæle hvor ondskaben endnu ikke har rodfæstet sig. De tre teenage-piloter bevæger sig nu ud i den endelige kamp mod den kosmiske ondskab for at beskytte Den Sidste Flamme, og bestemme verdens skæbne.

Ahriman er en action-novelle om 3 teenagere, der styrer kæmpestore robotter i kampen mod ondskaben selv. I scenariet får spillerne lejlighed til at udforske deres karakterer mens de stiger ind i deres Mainyuer, hvorefter de skal slås sammen i en altafgørende kamp med overdrevne beskrivelser, voldsomme følelser og terninger, krydret med robot-fusioner og desperate redninger. Men kan piloterne slå den ultimative ondskab uden at presse sig selv ud over afgrunden?

Om forfatteren

De fleste af Henriks scenarier handler om myter, historie eller mærkelige genrer, og det kan god røbes at han har set Neon Genesis Evangelion mere end et par gange.