Middelalder-magikere bruger tankekontrols-fortryllelser på hinanden for at håndtere kaos. På trods af at de sårer andre, har de en chance for at hele deres egne traumer og forsone sig. Spillet er bevægelses-baseret.

Antal spillere og spilledere 8-30 spillere og 1 spilformidler

Tid 4 timer

Sprog Engelsk, med dansk oversættelse af spillermateriale

Aldersgrænse 16+

Læsemængde 2 sider 

  • Bevægelses-baseret

  • Abstrakt

  • Tankekontrol

Foromtale

I de oldgamle, næsten glemte tider hvirvler troldvæsner hjælpeløse rundt i riger af musik og magi. Tragisk er det, at disse troldfolk, feer, mennesker og fabeldyr ikke selv ser at de allerede har magten til at ændre sig selv. For at tage kontrol over deres skrøbelige situation dominerer hver gruppe på skift de andres tanker, hver gang mere nedrigt end før. Tankekontrol skader  både den bundne og binderen, men begge har en chance for at læges. I sidste ende kan kun Sand Kærlighed frelse dem og bryde deres bånd. Vil de ønske at flygte, når de får chancen?

Blændværksnat handler om at såre andre, og om at få chancen for at rette op på sig selv. Det er et abstrakt, hovedsageligt non-verbalt spil til musik. Spillerne bruger to bevægelses-teknikker til at løse deres karakterers konflikter: gensidig trolddom og tankekontrol. Spillerne vil være på fødderne og i bevægelse gennem det meste af to timers workshop og 90 minutters spil.
Settingen er Ars Magica, men forhåndsviden er unødvendig. 

Om forfatteren

Jon Cole forelskede sig i meta-teknikker med følelsesmæssigt punch, og i Ninaform, til Fastaval. Når han ikke rollespiller, studerer han kontakt impro, BDSM og bedring efter traumer.