Byg turistattraktioner og lok turister til – eller endnu bedre, få konkurrenterne til at lokke turister hen til dine attraktioner – så du kan tømme deres lommer og få indflydelse på, hvad der skal give point til sidst i spillet.

I Bodensee Tourismus sætter spillerne sig i stolen som chef for et udspekuleret rejsebureau. Hver spiller står for at få bygget attraktioner og få transporteret turister rundt om Bodensøen. Spillerne konkurrerer om at få fat i turisternes penge og anmeldelser før de andre. Turisterne er interesseret i fire typer attraktioner, natur, vand, kultur og gastronomi, hvor man for hver type kan tilbyde bedre (og dyrere) attraktioner med tiden.

I sin tur spiller man et eller to kort og udfører den handling, som fremgår af kortet. Handlingerne gør det muligt at flytte på busser og dermed få turisterne til at besøge de attraktioner i den by de ankommer til eller bygge nye attraktioner for at kunne lokke andre typer turister til byen. Den bedste situation vil være at man selv bygger og ens modspillere fragter turister til ens attraktioner, men oftest vil spillerne skulle tage valg der også hjælper ens modspillere.

Når man formår at ruinere en turist, anmelder turisten din attraktion og man får, blandt andet, muligheden for at få flere point, men man får også muligheden for at bestemme hvilke ting der skal give point og til hvem.

Om designeren:
Til hverdag arbejder Andreas som jurist. En knastør karriere, der har givet en forkærlighed for knastørre spil. Som designer arbejder han mest med eurogames men lægger sit fokus på det sociale rundt om bordet og hans spil forsøger at skabe interaktion mellem spillerne. Favoritterne tæller blandt andet Concordia, Viticulture og Flamme Rouge.

Det er første gang at Andreas har kastet sig ud i brætspilsdesign og det er også første gang at han deltager på Fastaval.