af Andreas Miller og Vitus Benzon

Velkommen til “City of Masks”, et brætspil sat i Venedig i 1550-1650. Venedig dominerede handel og politik i middelhavet i perioden, samtidig finansierer byen alt fra kunst over opdagelsesrejsende til kirkebyggeri. Spillerne tager rollen som indflydelsesrige familier der konkurrerer om at blive de rigeste og mest magtfulde i byen – hvem ved måske endda blive doge.

Foromtale

  • Tid: 120 min + 10 min regelforklaring
  • Spillere: 4-5 (bedst 5)
  • Sprog: Engelsk

City of Masks er et økonomisk brætspil der fokuserer på spiller interaktion. Du har muligheden for at skabe et handelsimperium gennem handel og aftaler med de andre spillere – men faren for at blive svindlet eller forrådt er altid tilstede.

Spillet er et forsøg på at skabe et eurogame baseret udelukkende på spiller interaktion. Dette sker gennem to mekanikker – handel og prisoner’s dilemma. 

En tur i City of Masks er opdelt i to hovedfaser – en dagfase der bruges til at investere og udvide dit økonomiske imperium. Derefter er der en natfase hvor risikoen skal gennemtænkes og direkte forræderi er muligt. 

Det gælder i sidste ende om at få mest prestige, noget der til tider kommer i vejen for din økonomiske vækst.

Om designerne

Andreas Miller arbejder på Østerskov Efterskole, en skole hvor eleverne spiller et nyt spil hver uge. Andreas har derfor designet og hjulpet med designet til utallige spil. City of Masks startede som et megagame om økonomi og beslutningstagen. Andreas har spillet spil; rollespil, brætspil og computerspil lige så længe han kan huske.

Vitus Benzon…  !