Som en vaske ægte samler, prøver du at skabe den største og bedste samling af nørd-genstande, nogensinde. Vær med i et intenst og kort worker placement spil, om nostalgi og fandom!

  • Varighed: 45- 75 minutter (inklusiv 10-15 minutters regelforklaring)

  • Antal spillere: 2-4

  • Sprog: Engelsk (næsten helt sprogneutralt)

Foromtale

I Collectors påtager du dig rollen som en vaske ægte samler, som forsøger at købe værdifulde og eksotiske genstande, f.eks. et sjældent Metallica-album, flammekasteren fra Alien filmene, tidligere års Fastaval-krus, og så fremdeles. Desuden kan du tilegne dig evner i spillet, f.eks. evnen til at tjene flere penge, eller at købe flere energidrikke, der kan give dig flere handlinger. Du kan også påvirke værdien af de forskellige genstande for alle spillere i spillet, ved at øge hypen omkring bestemte kategorier. Men pas på med dine handlinger, da du ikke har så mange af dem – få dem til at batte noget!

Spillet gør brug af såkaldte “multi purpose cards” – altså kort, som har mange forskellige anvendelsesmuligheder. Afhængig af hvor de enkelte kort er skubbet ind under spillepladen, har de forskellige betydninger. De kan være genstande i en samling, tilegnede evner, eller de kan være brugt til at manipulere værdien af både din, og de andre spilleres genstande fra en bestemt kategori. Vinderen af spillet er den, som har den mest værdifulde samling, når spillet er slut.

Grafisk design af: Mads Fløe

Om designeren

Jeg er far til tre, atomfysiker ved Uppsala Universitet og reaction operator hos Gameonauts. Jeg elsker at spille mange forskellige typer spil – helt afhængig af, hvem det er jeg spiller med: Jeg spiller spil som Coup og Carcassonne med min familie, og mere komplekse spil, som Barrage og Agricola, med mine venner.

Jeg har designet brætspil i snart ti år. For nyligt har min interesse været mest omkring mere simple designs med kortere spilletid og lettere spilleregler. Jeg har deltaget i Fastavals brætspilsdesignkonkurrence en enkelt gang tidligere i 2019, og mit spil, Whirling Witchcraft, vandt prisen for bedste brætspil – et af mine mest stolte øjeblikke hele året!