Comic Book er et taktisk tile-laying spil, hvor du spiller rollen som tegneserieillustratør. Du får scripts fra tegneseriens forfatter og prøver bedst at opfylde kravene ved hjælp af en strategisk kombination af de grundlæggende elementer i tegneseriefortælling – rammer, helte, hjælpere, skurke, ordbobler, miljøer osv. Spilleren som bedst skaber forfatterens vision vinder!

  • Varighed: 45 min. 

  • Antal spillere: 2-4

  • Sprog: Komponenterne er sprog-uafhængige, reglerne er på Engelsk

Foromtale

Comic Book er et taktisk tile-laying spil, hvor du spiller rollen som tegneserieillustratør. Du får scripts fra tegneseriens forfatter og prøver bedst at opfylde kravene ved hjælp af en strategisk kombination af de grundlæggende elementer i tegneseriefortælling – rammer, helte, hjælpere, skurke, ordbobler, miljøer osv. I lighed med andre spil tile-laying spil har hvert element i spillet sine egne placerings-begrænsninger og scoringsregler. I modsætning til traditionelle tile-laying spil, bygges de enkelte elementer i hver ramme ovenpå hinanden for at skabe scener. Elementerne i din tegneserie er valgt ved hjælp af en simpel mekanisme, der involverer farvede terninger.

En spilrunde er opdelt i to faser: tegne og farvelægning. Elementerne vist på din terning giver dig mulighed for at tegne disse elementer i din tegneserie i tegnesfasen. Elementer i skitseform kan flyttes frit på din tegneserie-side, og dette repræsenterer din kunstneriske frihed til at tegne og slette elementer, indtil du har skabt scenen som du ønsker.

Farven på terningen giver dig mulighed for at farvelægge elementer i den farve, og det scorer point til dig i farvelægningsfasen. Elementer i deres farvelagte form vil blive vendt fysisk til deres endelige farvelagte side og scorer point baseret på deres type og placering.

De interessante valg i spiller kommer fra hvordan og hvor elementerne placeres, såvel som tidspunktet for deres farvelægning. Din målsætning er at finde den rigtige balance mellem skitsering af elementer og hvornår du farvelægger dem. Scoringen maksimeres ved at skabe sammenhængende scener og opfylde kravene i forfatterens historiske script.

I slutningen af spillet repræsenterer din spilleplade en side i en tegneserie. Den spiller, der bedst har fanget forfatterens kunstneriske vision, vinder spillet.

Om designeren

Dan er en amerikansk ex-pat, der for tiden er bosiddende i København sammen med sin kone og 6-årige søn. Om dagen arbejder han som intern revisionschef, hvor hans kærlighed til at analysere processer og systemer blev født. Her i Danmark, har han fået et fornyet ønske om at skabe brætspil, der er stærkt påvirket af innovationen og passionen for det lokale designsamfund.

Dan’s brætspilsamling har nået godt over 300+ brætspil – de fleste af dem tager højde for hans præference for komplekse, men alligevel elegante, spil i euro-stil. Når han ikke spiller eller designer spil, nyder han at rejse, dyrke sport og hjemmebryggeri af øll. Favorit spil inkluderer Terra Mystica, Village, T’zolkin og 7 Wonders.