af Mads Fløe

Du er en AI. Designet i din skabers billede. Musikken spiller. Som krigsråb fra den største ondskab du kender: Mennesket. De udraderede sig selv og efterlod dig her. I ild, flammer, død og ødelæggelse. Du må kæmpe den sidste kamp.

Foromtale

  • Tid: 30 min
  • Spillere: 2
  • Sprog: Engelsk (kun få ord på kort)

Som i sidder på hver jeres side af floden af Diesel – det eneste i eksistere for – er det helt afgørende, at blive den første til at få kontrol over den. Vinderen kan fortsætte. Taberen termineres.

Kast Diesel Terningerne i din modstanders dice tower, og imens de tager deres tur, ruller du din Blitz Terning så mange gange du kan, for at opnå fordel… indtil din modstander ender deres tur, ved at kaste Diesel terningerne i dit dice tower. Da skal du med det samme stoppe med at rulle din Blitz Terning og tage din egen tur – imens din modstander ruller deres Blitz Terning…

Tiden står aldrig stille i DIESEL. Du må finde din egen rytme og balance imellem at tage dig tid, og at tage de rette beslutninger. Jo længere tid du tager, jo større fordel kan din modstander få, men jo smartere bliver dit næste træk. Ikke? Eller måske ikke. Tiden er tight. Spild den ikke.

No we may not return
But many will burn
With a story to tell
How we took them to hell

Mit mål var at skabe et spil, som ville føles som en blanding mellem noget i stil med Stratego og bordfoldbold. Noget der er intenst, men ikke full on hæsblæsende. Kom og se om jeg er lykkedes med det.

Om designeren

Du kender mig sikkert bedst for mit endnu-ikke-udgivne spil, Shake That City, som jeg har co-designet med Fastaval-veteran, Kåre Torndahl Kjær (du kan finde det i Fastavals spilbibliotek). Jeg designer brætspil fordi jeg elsker det, og for den glæde det bringer til dem, der spiller dem. Det er fjerde gang jeg har et spil med i Fastavals designkonkurrence. Jeg har også arrangeret Game Rush siden 2017, og gør det igen i år.