Monstre fra hele verden er kommet for at spise på din kro. Byd monstrene til bords og giv dem mad for at få deres taknemmelighed!
Den spiller, der har optjent mest taknemmelighed, når bordet er fyldt, vinder spillet!

  • Varighed: 30 min

  • Antal spillere: 2

  • Sprog: Ingen tekst i spillet (engelske regler)

  • Digital platform: Tabletop Simulator. Du skal have købt og installeret denne software før du kan spille med.

  • Alternativ platform: Tabletopia. Kontakt os under Fastaval hvis du ønsker et spil her.

Foromtale

Feasting Fiends er et abstrakt spil for 2 personer, hvor spillerne serverer mad og placerer monstre (gæster) ved et bord i kroen. Spillerne scorer taknemmelighedspoint for at placere monstre ved bordet og give det den type mad der er vist i monstrets taleboble.

Hvis en spiller formår at flytte rundt på madretterne, så monstrets ønsker passer perfekt (rækkefølge og type) med maden på bordet, så får spilleren en fordelagtig bonus!

Kroen vil blive besøgt af fire forskellige slags monstre, der hver især favoriserer en bestemt type mad. Monstrets farve er signifikant, for når et perfekt match opstår, bliver denne farve monster vendt og viser et point-symbol, hvilket øger den opnåede taknemmelighed for enhver fremtidig score for den pågældende mad.

Som spillet skrider frem, vil værdien af ​​visse madretter svinge, hvilket giver spillerne flere taknemmelighedspoint. Spillerne skal dog forsøge at imødekomme behovene hos alle de fire forskellige typer monstre, for i slutningen af ​​spillet tjener spillerne en større slutspilbonus, hvis de har tjent deres taknemmelighed fra alle slags.

Spillet slutter, når bordet ikke længere kan rumme flere madretter. Spilleren med mest taknemmelighed erklæres vinder af Feasting Fiends.

Gameplay fungerer sådan, at hver spiller har fire actionkort til deres rådighed. Alle handlinger på kort tilføjer mad til bordet. Hver gang en handling er udført, er kortet brugt og kan ikke bruges igen, før spillerne vælger at opdatere den ved at skabe et perfekt match med et monster eller ved at bruge det specielle opdateringshandlingskort.

Med nogle handlinger kan man spille kort og forsøge at matche madretterne så godt som muligt, og dermed tjene taknemmelighedspoint. Andre handlinger gør det muligt at trække nye kort op eller manipulere terninger på bordet.

Om designeren

Kenny har en baggrund inden for byggeri, men er nu UX-designstuderende med bopæl i Göteborg, Sverige. Kenny blev introduceret til Catan i 2012 og har siden spillet mange forskellige spil. Nogle af hans favoritter er Troyes, Endeavour og Heaven and Ale. Som spildesigner arbejder han med fokus på interaktive systemer og med at designe interessante valg for spillerne.

Om designeren

Kristian har en kandidatgrad i programmering og spiludvikling, der stort set har været ubrugt i over ti år. I de sidste par år har han igen tager spiludvikler hatten på og har i 2020 oprettet to forlagsfirmaer; Demonic Games og Lemonic Games. Demonic Games’ første spil: Goetia: Nine Kings of Solomon udgives i 2021 Q1.

Kristian har også et par spil undervejs hos andre udgivere som måske når ud på markedet i 2022/23.

Kristian siger aldrig nej til at spille “Puerto Rico” eller “Lords of Waterdeep”.