Midlife Crisis er fortsættelsen af Fog of Love og omhandler begivenheder der foregår år efter et farverigt par har mødt hinanden og forelsket sig. Fire spillere styrer de to modstridende figurer gennem, eller ind i, en dramatisk midtvejskrise. Hver figur kontrolleres af to spillere, indre stemmer, der kæmper for at forlige forskellige mål og drømme. I begyndelsen ved du ikke hvad de indre stemmer ønsker. Spillet begynder med at spillerne definerer de to centrale figurer. Derefter gennemspiller I en historie der består af hverdags- og dramatiske scener. Hver scene indebærer valg.

En spiller pr. figur bestemmer skjult hvad der på spil ved hvert valg, mens de to andre spillere beslutter hvad de gør. Nogle valg vil være præget af fare og drama. Hvis de rigtige valg træffes, vil forholdet blomstre. Ellers kan det være du ser dine drømme knuses en efter en. Forhåbentlig vil du finde ud af at få forholdet til at fungere og opfylde dine drømme. Hver spiller har forskellige målsætninger, skæbner, de kan gå efter, og de vil langsomt skære dem ned til én endegyldig skæbne, som vil bestemme hvordan deres del af historien ender. Spillernes handlinger slynger sig om hinanden og deres skæbner afhænger af hinanden. Som i et rigtigt forhold kan ingen gøre det alene.

Fog of Love – Midlife Crisis er meget tematisk og opfordrer til rollespil. Da der er to spillere til at definere hver figur, er der rig lejlighed til at gå i dybden og dramatisere de modstridende figurers indre liv.

Rollespil, Simultaneous Action Selection, Deduction.

Om designeren: Jacob Jaskov har I mange år arbejdet med behaviour design, vidensprocesser, innovation og strategi i sit konsulentfirma The Behaviour Bureau. Han er meget optaget af at lave spil der reflekterer virkeligheden og skaber en stærkt historiefortællende oplevelse. Hans spil er baseret på grundig research i relevante psykologiske mekanismer, livets små vekselvirkninger og historiefortællende strukturer. Hans første brætspil, Fog of Love, blev lavet til Fastaval 2015 og er nu en kommerciel succes. Det tillader ham at bruge det meste af sin tid på brætspilsudvikling og -udgivelse.