Løb og spring henover byens højhuse og spray dine tags.
I dette parkour brætspil skal du deckbuilde og bevæge dig på en 3d spilleplade,
hvor højder er afgørende for din fremdrift gennem byen.

  • Varighed: 90 min (ca. 20 min pr. spiller)

  • Antal spillere2-4

  • Sprog: Sproguafhængigt – regler på Dansk og Engelsk

  • Digital platform: Tabletop Simulator. Du skal have købt og installeret denne software før du kan spille med.

  • Alternativ platform: Tabletopia. Kontakt os under Fastaval hvis du ønsker et spil her.

Foromtale

Spring, løb, kravl op og ned ad byens skyline i dette kortbaserede deckbuilding spil, hvor du konkurrerer med dine venner i parkour og graffiti. Spil dine kort, lær nye bevægelser og lad din krop flyde gennem byen.

Gå til hård træning og erhverv de dyreste kort med dobbelt farver og dobbelt bevægelser. Placer forhindringer på bygningerne, som dine venner må kæmpe sig forbi. Gå den slanke vej og trim dit dæk af startkort og udmattelseskort. Vær en fugl og spring over byggepladser fra hus til hus. Vær proaktiv og træk flere kort, klar til en dræbertur.

Hver tur spiller du alle kort i en farve, så strategisk deckbuilding er altafgørende. Hvert kort er multi-use med en normal handling og en handling, der giver dig et udmattelseskort i en tilfældig farve. I slutningen af ​​din tur får du desuden en bonus for den bygning, du slutter din tur på.

Kom ned på gaden og få nye spraydåser, kravl til tops og mal, hvor alle kan se det. Få engangsbonuser for små tags, få store point for hele vægge. Bliv bedre, bliv hurtigere, bliv god, i Marseilles puls er der kun en vinder.

Om designeren

Bastian Borup er antropolog og spildesigner på deltid. Han er med til at afholde brætspilsevents i København, og pitcher hvert år tonsvis af nye spil til publishers i jagten på at få det første spil udgivet.

Om designeren

Det er tredje gang, at det er lykkedes Otto at komme med i Fastavals brætspil designkonkurrence. Sidste gang var med “Antasia”, som vandt InnovationsOttoen i 2018. Alle tre spil handler om at bevæge sig. Han mener tydeligvis, at brætspil er fantastiske til at udleve dét, man mangler i sit liv.

Otto er 50 år og lever ikke fortrinsvist af fisk, som han selv fanger i det sydlige ishav.