I en sommer, hvor alle kun tænker på fodbold, kommer fem børn til at opleve deres livs eventyr, da de ved et uheld vækker noget urgammelt på Moesgaard Museum, og må gøre alt for at stoppe det igen.

Antal spillere og spilledere 5/1

Tid 4 timer

Sprog Dansk

Aldersgrænse Ingen

Læsemængde 2 A4 sider inkl. handouts

Online Ja

  • Store børn i kæmpe problemer

  • Sommermysterier

  • Venskab

Foromtale

”Hvad sker der hvis vi ikke stopper ham?”

”Kan vi virkelig… Kan vi virkelig vinder over ham? Over Grauballemanden?”

Sommeren ’92. Alle de voksne tænker kun på fodbold, men det er sommer og tid til eventyr. Fem børn kommer ved et uheld til at vække et urgammelt moselig på Moesgaard Museum, og må gøre alt hvad de kan, for at stoppe det før det suger livskraften ud af Danmark.

Men hvem kan hjælpe dem?

Kan man overhovedet stole på de voksne?

Hvordan laver man egentligt et ritual?

Hvad er en Grauballe overhovedet?

Kort sagt, Hvad gør man, når man har vækket Grauballemanden, der viser sig at være et monster, som vil suge din livskraft?

Spillertype:

Scenariet er for spillere, der kan lide at udvikle deres rolle og have indflydelse på dens valg og retning, og som kan lide fortælleelementer blandet med klassiske eventyrscener. Det er ikke et investigation scenarie.

Spilledertype:

Den klassiske spilleder, der er en del af scenariet, og som godt kan lide at spille biroller og være med til at hjælpe spillerne med at skabe deres historie indenfor scenariets rammerne.