Mærkelig nyudklækkede væsner kæmper om pladsen i reden. Menneskene kalder dem “helvedes yngel”! Men de er blot organismer der bruger alle kneb i kampen for at overleve, hvor kun den hurtigste, stærkeste eller mest intelligente vil sejre.

  • Varighed: 1 time (2-spiller duel), 2,5 timer (4-spiller team kamp).

  • Antal spillere: 2-spiller duel, 4-spiller team kamp, 1-4 spillere i samarbejde.

  • Sprog: Engelsk

Foromtale

I Hellspawn styrer hver spiller et væsen, der kæmper for at vokse og udkonkurrere sine søskende i kampen om at bliver den stærkeste. I grundspillet kæmper 2 spillere i en duel. Spilvarianter tillader også spil med 3 og 4 spillere, og en mulighed for at samarbejde imod spillet.

I spillet opbygger du et væsen af kropsdele. For hver kropsdel du tilføjer udvider du samtidig din samling af terninger, og I hver tur kan du bruge terninger og kort til at udfører en handling. Terningerne har specielle sider med symboler, der hver giver spilleren en bestemt handlemulighed. Det kan f.eks. være angreb, forsvar, helbredelse, trække flere kort, forøge din energi resource, fjerne terninger fra modstanderen, eller øge dit væsens intelligens.

Du kan vinde et spil på flere forskellige måder, og din strategi skal indrettes og justeres efter hvilken sejrsforudsætning du og din modstander går efter. Bygger du et frådende voldsmonster, eller prøver du at vinde med intelligenspoints eller energideponeringer?

Oplevelsen i grundspillet er en tæt og anspændt duel, hvor du hele tiden forsøger at udmanøvrere din modstander. Du vil også opleve det sjove ved at forme et mærkeligt væsen fra forskellige kropsdele. Spillets dybde ligger i at lære og mestre terningesystemet og i at lære at bruge terningemanipulation og kort på de helt rigtige tidspunkter til at udnytte modstanderens svagheder.

Hellspawn er inspireret af spil som Magic the Gathering, Star Wars: Destiny og Dice Throne. Så hvis du er til den slags spil, vil Hellspawn sikkert også være noget for dig.

Om designeren

Allan har arbejdet med computerspil siden 90’erne, og arbejder I dag som rådgiver for iværksættervirksomheder i den danske spilbranche. Allan elsker at spille og designe brætspil. Han kan lide spil som Bloodbowl, Caverna, Wingspan, Gloomhaven og Pathfinder.

Allan fik sit første brætspil Itchy Monkey udgivet i 2018, og håber på at få flere spil udgivet I de kommende år. Allan har deltaget på Fastaval med brætspil designs siden 2016.