Slip din indre arkitekt løs! Konkurér om at designe, bygge og administrere det mest prestigefyldte højhus. Fyld din bygning med lejligheder, kontorer, butikker og restauranter, mens du låser op for større og mere luksuriøse enheder, efterhånden som du opnår prestige. Opfyld kontrakter og lejemålsaftaler for at befolke dit tårn og generere pengestrømme, mens du holder dine lejere glade!

  • Varighed: 90 min, +15 til regler

  • Antal spillere1-4

  • Sprog: Engelsk

Foromtale

Dit job som arkitekt og udvikler er at designe, bygge og administrere det mest prestigefyldte højhus i byen.

High Rise Hustle er et kort- og tile-laying spil. Udgangspunktet er en tom plantegning og en tom byggegrund. Ved opstart skal du udforme dit unikke design med byggeklods-kort, der placeres så det giver form til din plantegning for bygningen. Husk at sørge for at alle etager er tilgængelige med elevatoren fra stueetagen!

I løbet af spillet vil du så fylde din bygning med lejligheder, kontorer, butikker og restauranter. Målet er at opfylde lejekontrakter og generere indtjening, mens du holder dine støjfølsomme lejere glade!

Lås op for større og mere luksuriøse enheder og rigere (men mere kræsne) lejere, efterhånden som du opnår prestige. Når en spiller når 100★ prestigepoint, låser de deres eksklusive tagetage op… er det en helikopterplads?

Vær på forkant med dine konkurrenter for at tiltrække lejere og opnå særlige arkitektoniske priser hvert kvartal, mens du arbejder på at færdiggøre din bygning. Spillet slutter i fjerde kvartal, efter at den første spiller har afsluttet sin bygning. Højhuset med mest prestige vinder!

Om designerne

Katie & Vanessa Tam
Spildesigner & med-designer, High Rise Hustle
Auckland, New Zealand

High Rise Hustle er det første brætspil designet af Katie. Hun er tidligere leder i et Big Four-firma i NYC og Hong Kong, og er i øjeblikket ved at udvikle sin egen naturlige hudplejeserie. I juli 2017 købte hun “Sid Meier’s Civilization: The Boardgame” beregnet som en gave, og er ikke holdt op med at spille brætspil siden da. Hendes kærlighed til brætspil udviklede sig naturligt til design, hvilket fik hende til at udvikle High Rise Hustle i løbet af de sidste par år. Spillet er designet og udviklet sammen med hendes søster Vanessa, en violinist, som har været medvirkende til at bringe dette spil til live med playtesting, grafisk design og prototypeudvikling.