Et panel af innovative spildesignere diskuterer historier i spil, både rolle- og brætspil. Hvorfor og hvordan gør spil historier stærkere? Hvorfor og hvordan gør historier spil stærkere?

Panelet deler deres designerfaringer fra så forskellige spil som det Otto-vindende rollespil Ved verdens ende, parbrætspillet Fog of Love og escape room spillet Unlock!, og giver deres bud på, hvordan fremtidens spil ser ud. Kom og tag del i debatten!

OBS: aktiviteten foregår på engelsk.

Panelet består af:

Nina Runa Essendrop er en dansk rollespilsdesigner og kunstner med en kandidat i Teater-, dans og performancestudier. Hun arbejder i høj grad med bevægelse, sanseindtryk og betydningen af fysiske handlinger. Ninaer en aktiv spiller i Nordic LARP-miljøet. Hun har designet og produceret rollespil til både Fastaval, blackbox, store live-scenarier og andre LARP festivaller. Hun har udviklet rollespil i samarbejde med både europæiske og amerikanske kunstnere.

Dave Neale specialiserer sig i narrative brætspil. Hans His Sherlock Holmes scenarie til Unlock! Heroic Adventures roses af franske anmeldere for at have den stærkeste historie i et Unlock! spil indtil nu. Med Sherlock Holmes Consulting Detective: The Baker Street Irregulars (som udkommer senere på året) udvider han de narrative mekanikker fra det originale Consulting Detective i innovative nye retninger. Han forsøger altid at skubbe grænserne for hvordan brætspil fortæller historier og har yderligere 3 narrative spil på vej i 2019-2020.

Jacob Jaskov har I mange år arbejdet med behaviour design, vidensprocesser, innovation og strategi i sit konsulentfirma The Behaviour Bureau. Han er meget optaget af at lave spil, der reflekterer virkeligheden og skaber en stærkt historiefortællende oplevelse. Hans spil er baseret på grundig research i relevante psykologiske mekanismer, livets små vekselvirkninger og historiefortællende strukturer. Hans første brætspil, Fog of Love, blev lavet til Fastaval 2015 og er nu en kommerciel succes. Det giver ham mulighed for at bruge det meste af sin tid på brætspilsudvikling og -udgivelse.