Menneskeheden har forladt jorden, som nu er dækket i en tyk tåge af forurening. Du er en af de efterladte robotter, overladt til din egen skæbne. Du må kæmpe for din overlevelse ved at søge efter reservedele, administrere din energiforsyning og vigtigst af alt, prøve at opspore og ødelægge de andre robotter, der er en trussel for din overlevelse.

  • Varighed: 90-120 min (inkl. regler)

  • Antal spillere: 2-4

  • Sprog: Engelsk

Foromtale

Er du jægeren eller den jagede?

Op til 4 spillere påtager sig rollen som unikke robotter, der kæmper for sin egen overlevelse i en tyk tåge af forurening. Du skal balancere, hvordan du bruger din energiforsyning, mens du forsøger at opspore og ødelægge dine modstandere, på bedste Sænke Slagskibe maner. Hver af de ti tilgængelige robotter er unikke og har sit eget sæt af våbensystemer. Du skal styre hvordan og hvornår, du bruger din energi på at aktivere disse systemer. Det handler om at time dine bevægelser og holde øje med dine fjenders.

Der er flere veje til sejr. Den mest direkte måde er at eliminere alle dine modstandere, men du kan også prøve at opnå teknisk overlegenhed. Nogle af robotterne har endda deres egne unikke vinderkriterier.

I løbet af spillet vil forskellige opgraderingskort blive tilgængelige på kampområdet. Disse vil øge dit arsenal af våben og potentielt sikre dig sejren, hvis du kan samle nok til at opnå teknisk overlegenhed. Dette kan være meget fristende, men hver opgradering, du samler op, vil tiltrække dig dine fjenders opmærksomhed.

Gennem spillet vil spillernes handlinger påvirke kampområdet, og risikoen for konfrontation stiger.

Der foregår en masse ting i tågen. Spillet er designet med stort fokus på tempo, men også på at gøre ressource-styring, og sporing af dine modstandere, strømlinet og let tilgængeligt.

Du bør spille dette spil, hvis du kan lide deduktion, ødelæggelse af robotter og ønsker at prøve et first person shooter spil i form af et brætspil.

Så oplad dit batteri og lad jagten i tågen begynde!

Note: der er ingen hemmelig tekst i spillet. Så det er muligt for medspillere at oversætter.

Om designeren

Tobias Alban Nielsen er uddannet ingeniør indenfor design og innovation.Han har udviklet brætspil i mange år til glæde og fortvivlelse for venner og familie. Dette er hans første offentlige præsentation af et brætspil.

Når han udvikler brætspil, er hans fokus på at skabe en streamlined spiloplevelse med minimum ventetid, som er let at gå til, uanset ens erfaring i brætspil.