Hinterlandet er tilbage og eventyrer må bane sig vej ned igennem Morguls grav hvor uhyggen venter alle der vover at forstyrre freden.

Antal spillere og spilledere 3-5 spillere og 1 GM

Tid 4-6 timer

Sprog Dansk

Aldersgrænse Ingen

Læsemængde 0-1

Online Ja

  • Dungeon-crawl

  • Troldmand

  • Systemrollespil

Foromtale

Den er gal igen, ude i Hinterlandet. Sorte lynglimt, der går gennem marv og ben, skræmmer de lokale. De kommer fra et sted, hvor en dødemager tidligere holdt til. Kommandant Lucinius har brug for modige eventyrere, der tør udforske faren og forhåbentligt bringe en ende til den. Du er en af dem, der er villig til at risikere liv og lemmer for dusøren.

Morguls Grav er klassisk dungeoncrawl med et system, der ligger tæt op af D&D 5th – men skåret ind til benet. Mere udforskning, mindre kamp. Få en prægenereret karakter, rul din egen eller brug en fra tidligere eventyr.

Spillertype:

Du elsker et godt hulesystem, hvor man skal arbejde sammen for at løse problemerne. Du behøves ikke kende Hinterlandet, da regelsystemet er beregnet på, at man ikke kender det i forvejen. Medbring gerne selv terninger (t4 til t20).

Spilledertype:

Du skal kunne styre en gruppe ned igennem et hulesystem. Scenariet er let at gå til og let at køre og kunne være en god indgang til at blive spilleder – hvis du har prøvet Hinterlandet før eller D&D 5th.