Den er endelig fundet! Hvem vil være den første til at tøjle kraften? I en evighed ventede den lige på kanten af det ukendte rum. Nag’dor, hjemplaneten for efterkommerne. En planet fuld af tekniske vidundere og mystik.

  • Varighed: ca. 30 min/ spiller

  • Antal spillere3-6

  • Sprog: Engelsk

Foromtale

Hver spiller tager en rolle som en af de otte unikke racer, hver med deres egne spilmekaniker. Nag’Dor er et asymmetrisk spil om områdekontrol, raceudvikling og kamp, hvor du prøver at erobre en planet før modstanderne. For at gøre det skal du indsamle ressourcer, udvikle din race, erobre og holde vigtige områder og vinde kampe.

De otte unikke racer har hver deres tema og specielle evner:

  • Planta: Levende planter, terninger stak opbygning
  • Replicator: Selvreparerende robotter, action point & terninger
  • Trogog: Æggeliggende stammesamfund, planlægning og udvikling
  • Dimension: High tech dimentionale væsner, programmering
  • Hive: Sværmen, worker placement
  • Moluzkar: store vandrende bløddyr, Rondel
  • Mennesker: Militær og frygtsomme, deckbuilding
  • Blob: Slimet yderst adaptive gelé-væsener, kan vende spilbrikker

Om designeren

Jeg er svensk og har et barns uendelige nysgerrighed omkring næsten alt, og en stædighed for at fuldføre ting. I de sidste syv år har jeg hovedsageligt fokuseret på kreative projekter. Det har resulteret i 3 brætspil, 1 børnebog og 1 fantasibog, alle trykt af forskellige forlag. Selvfølgelig har jeg også en masse andre projekter, der stadig venter på den rigtige udgiver…

Det jeg bedst kan lide ved brætspil er den tavse kommunikation mellem spillerne rundt om bordet. Følelsen af at prøve at læse de andre spilleres sind, planer og tanker.

Når jeg ikke designer nye brætspil, arbejder jeg i Boverket som en slags ekspert… (Den svenske version af Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsens).