Reglerne er ret simple, du skal hver tur lave en af to mulige handlinger, og bevæge dig på af en to mulige måder. Derudover må du kaste formularer og bytte bøger med andre spillere i samme tid. That’s it. Kompleksiteten opstår i spillernes forsøg på at løse den udfordring de står overfor. En udfordring som kræver de bruger deres ressourcer, magi og tidsrejser fornuftigt.
Mekanik for tidsrejser er naturligvis i centrum. Tidsrejsereglerne svarer langt hen ad vejen til Harry Potter: Fangen fra Azkaban. Dvs. at hvad er set er sket, men alt andet kan ændres. Så spillerne skal sørge for at alt der er set sker. Undervejs kan dette setup føre til at spillerne f.eks. får til opgave at efterlade den samme ting flere gange. Det giver en masse spøjse og hjerneudfordrende situationer.
Husk at paradokser er ok, bare ikke til sidst. Samt at selv tidsrejser ikke varer evigt.
Mekanikker: Time travel (simuleret…), tile laying, Puzzle, kooperativt