Sæt sejl, tag dine blyanter og naviger i det forræderiske hav på jagt efter piratskatte.

  • Varighed: 45-60 min

  • Antal spillere: 2-4

  • Sprog: Engelsk

  • Digital platform: Spillet kan desværre ikke spilles digitalt.

Foromtale

Pencil Pirates er et ‘Draw & Write’-spil (et twist på den populære’ roll & skriv’-genre) for 2-4 spillere (en solo-variant bliver måske også klar). Du konkurrerer mod de andre piratkaptajner om at finde skatte for at få flest point. Du skal planlægge din rute for at undgå de farer, der er på kortet. Vinderen er piraten med flest point i slutningen af ​​spillet. Pencil Pirates er let at lære, men uforudsigelig som havet…

Spillere skiftes til at sejler deres ‘ruter’ på kortet. En rute laves ved at tegne en linje med farvede blyanter. Opgaven er at samle flest mulige genstande på ruten – diamanter, romflasker, skibe og nøgler, og tilføje dem til dit ‘Score sheet’ for at få point. Med kun 14 runder pr. spil og når skatte på kortet kun kan opsamles af én spiller, skal hver rute planlægges og tegnes med taktisk snilde for a sikre succes. For at øge deres score kan pirater låse op for skattekister, redde skibbrudne søfolk, støde på mystiske havfruer eller gendanne de manglende stykker af den legendariske kaptajn Blackbeard’s garderobe.

Pencil Pirates byder på spændende øjeblikke og svære beslutninger – skal du prøve at samle kaptajn Blackbeards garderobe eller gå til skattekisterne i stedet? Men uanset hvad vil det lettilgængelige gameplay og tema resultere i venligtsindede frem-og-tilbage diskussioner og lejlighedsvise piratjokes.

Pencil Pirates appellerer til alle, der kan lide at tegne og spille udfordrende spil med et sjovt tema.

Om mig (designeren)

Jeg har arbejdet som grafisk designer og konceptudvikler på computerspil, reklame og animerede film siden midten af 90’erne. Jeg begyndte at designe brætspil for ca. 3 år siden, hovedsageligt ved en tilfældighed, men også fordi jeg ønskede at prøve noget nyt kreativt, der ikke var en del af min daglige arbejdsrutine. Efter det første år gav jeg næsten op, da jeg indså, hvor svært det var at designe et brætspil fra bunden. At være en del af en lille spiludviklergruppe i København, hvor vi tester vores spil og giver feedback på hinandens ideer, har øget hastigheden af min prototype-proces og motiveret mig til at gennemføre projekter. Mit mål er at få mine egne brætspil udgivet. Pencil Pirates er et af disse spil, og det første spil jeg har bidraget til Fastaval-konkurrencen.