I en verden hærget af en vampyrepidemi, forsøger en familie at redde den inficerede datter.
Men hvis de ikke kan skaffe blod, må de give hende deres eget – og selv blive inficeret.
Et brætspilsdrama om familie og blod.

  • Varighed: 2 timer

  • Antal spillere: 2-4

  • Sprog: Engelsk

Foromtale

En vampyrepandemi har spredt sig hurtigt over hele verden. Der er udviklet en vaccine og kur, men infrastrukturen er kollapset, så vaccinen bliver kun uddelt i beskyttede centraliserede vaccine centre.

Spillet starter i en lille by, langt fra de beskyttede zoner. Familien pakker hurtigt deres varevogn med forsyninger til en roadtrip. Deres datter er smittet, og de begiver sig ud på en rejse for at få hende til et vaccine center.

Der spilles igennem en række lokationer (landsbyer, lejrpladser, grus-veje osv.), mens familien rejser tværs over landet mod vaccine centret. Hver spiller kontrollerer et familiemedlem og har have forskellige færdigheder, egenskaber, ressourcer og motivationer. På hver lokation vil spillerne støde på trusler, udfordringer, NPC’er og/eller muligheder, og de skal samarbejde for at håndtere disse på den bedst mulige måde.

En samarbejds oplevelse, af en rejse gennem et pandemisk inficeret land. Vil det lykkedes familien at redde deres datter og deres eget liv, eller vil de alle blive smittet og bukke under for sygdommen?

Om designeren

Til dagligt arbejder Allan som vejleder og underviser for spildesignerstuderende hos Erhvervsakademi Dania. I sin fritid elsker han at spille og designe brætspil. Han nyder spil som Bloodbowl, Magic, Caverna, og Gloomhaven.

Allan har deltaget på Fastaval med brætspilsdesigns siden 2016.