af Simon Lindén

Dette er en hyldest til de klassiske videospil. Et kooperativt realtids-spil, der bruger et 8-bit-soundtrack til at styre tiden. Tænk hurtigt og reagér endnu hurtigere mens du haster igennem en tilfældigt genereret bane for at besejre bossen før tiden løber ud.

Foromtale

  • Tid: 60-90 min
  • Spillere: 1-4
  • Sprog: Engelsk

Robotprins kører meget på samme måde som et klassisk videospil. Du spiller én bane af gangen, og når du har klaret den, rykker du videre til den næste. For at klare en bane må du finde vej gennem forskellige forhindringer hele vejen til enden af banen, hvor du må overvinde bossen før tiden løber ud. I stedet for en almindelig timer bruger hver bane et unikt stykke 8-bit-musik for at holde styr på tiden. Denne musik tilfører naturligvis samtidigt spillet en stemningsfuld groove, der vækker minder om gammeldags Nintendospil.

Spillerne slår terninger simultant. Terningerne bruges til at bevæge sig, udforske, få opgraderinger, heale eller endda spille guitar! Jeps – i Robotprins slår man ikke på sine fjender. I stedet bruger man musik til at rocke ondskaben ud af dem!

En bane spilles på 5-10 minutter og kan kombineres til en minikampagne bestående af fem baner, som kan gennemføres på omtrent en time.

Efter at have gennemført en bane kan spillerne beholde nogle af de opgraderinger de skaffede sig undervejs. Hermed kan de opgradere deres udstyr og forbedre deres evner i løbet af spillet.

På Fastaval vil du opleve en unik udgave af spillet, hvor flere borde spiller simultant til den samme lydkilde. Bordene taber eller vinder hver for sig, men de vil opleve spillet sammen, når musikken lyder over højttalerne og tiden vises på en fælles skærm. Denne version af spillet indeholder den første minikampagne bestående af fem baner.

Om designeren

Dette spil er resultatet af, at en musiker og en brætspildesigner slår deres kreative hoveder sammen.

Simon Lindén er en spildesigner fra Sverige, som har lavet spil på hobbyplan i omkring 20 år. Han har lavet mange forskellige slags spil, fra de meget strategiske til de hurtige og simple. I skrivende stund har han ét selvudgivet spil og venter stadig på, at en udgiver samler et af hans spildesign op.

Hans bror Philip er en musiker der bor i Japan, og som har lavet digital musik i mange år. Han skabte den fiktive karakter Robotprins for at promovere sin 8-bit-musik. Robotprins er inspireret af heltene fra klassiske videospil, men har ikke haft sit eget spil. Ikke før nu.