Storm Chasers er et realtids pick-up & deliver-spil, hvor alle spillerne agerer samtidig og febrilsk kaster deres specialdesignede 6-sidede terninger og drøner rundt i landskabet, fotograferer storme og indfrier nyheds-og mediekontrakter.

Hver runde er der én af spillerne, der indtager rollen som stormene, mens de øvrige spillerne er jægerne. Som jæger bevæger du dig rundt på brættet og fotograferer storme og drøner tilbage til forskellige byer for at for at aflevere fotos og indfri dine mediekontrakter. Fotografier låser jægerens terninger, så jo flere fotos en jæger tager, jo færre terninger har de til at slippe sikkert væk og indlevere fotos. Derfor er det nødvendigt at få indleveret fotos på rette tid for at fortsat at være medi jagten.

Når du spiller stormene, flytter du stormbrikkerne rundt på brættet for at forhindre jægernes forsøg på at fotografere stormene.Du bruger også den fire-sidede tornado-snurretop til at forsinke jægerne og sprede ødelæggelse på brættet. Når stormene således er i konstant bevægelserunden igennem, vil jægerne føle at de faktisk jager storme i realtid.

Når spillet er slut, tæller spillernes deres færdiggjorte mediekontrakter op. Vinderen er den med flest point.

Mechanisms: Pick-up & Deliver, Set Collection, Real-Time Dice Rolling

Om designeren: Dan flyttede for nylig til Københavnmed sin familie og arbejder til daglig som audit manager. Her i Danmark har fundet en fornyet lyst til at lave brætspil, stærkt inspireret af den innovation og passion der findes i det lokaledesignmiljø. Dans samling er nået pænt over 300 brætspil; de fleste imødekommer hans præference for komplekse, men elegante spil i euro-genren. Når han ikke spiller eller designer spil, elsker han at tale om demsom medvært på podcasten Nonsensical Gamers. Favoritspil inkluderer Terra Mystica, Village, T’zolkin og7 Wonders.