I er arvingerne til Englands trone i 1483. Kan i omskrive historien og overleve Tower of London? Arbejd sammen som brødre, udforsk og undslip i takt med at den mørke fortælling udspiller sig baseret på jeres valg.

I 1483 dør Englands konge, Edward IV. Han efterlader sig to unge drenge som arvinger. De føres til Tower of London for at forberede den ældste bror på sin kroning, men inden længe indser de at de er fanget. De må undslippe tårnet ellers gentager historien sig og de forsvinder for evigt.

Dette er et historiedrevet samarbejdsspil i to dele. Som de to prinser skal I arbejde sammen for at overleve. I første del bor prinserne i tårnet hvor de modtager undervisning som forberedelse til at regere landet. De finder udstyr og opbygger egenskaber ved hjælp af begivenheder og udforskning men vigtigst af alt sår de frøene til den historie der udspiller sig i anden del.

Så opdager de at de er i fare og må flygte. For at gøre det skal de overvinde en række udfordringer som er bestemt af deres beslutninger i første del: En vagt som de fornærmede eller en mørk tunnel de fandt – måske med hjælp fra en slægtning som de skrev til eller en ven de fik. Hver udfordring består af en beslutning som tages sammen eller hver for sig. Successen afhænger af spillernes samarbejde og prinsernes tilstand, som bliver værre gennem spillet.

Overvældes de af elendighed eller undslipper de til en lysere fremtid? Det er op til Jer.

Stikord:
Cooperative, story driven, hand management

Om designeren:
Om dagen er han seniorforsker ved Institut for Rumforskning og -teknologi, om natten er han brætspilsentusiast. For nylig startede Martin (sammen med en ven) en podcast om bræt- og rollespil. Han foretrækker spil hvor tema og mekanik hænger godt sammen, særligt i co-op-spil. For tiden er yndlingsspillene T.I.M.E. Stories og Spirit Island.

I årene 2012-2016 lavede Martin brætspil til Fastaval og nu er han tilbage.