Det er det 317. årlige store transylvanske lotteri! Man kan vinde alle mulige præmier! Alle indbyggere i Transylvanien får automatisk  adgang, men du har besluttet dig for at prøve at “rigge” systemet bag lotteriet, for at vinde (eller undgå at vinde) flest mulige af de forskellige præmier! Når du har rigget lotteriet i første fase af spillet, få da flest mulige af dine cubes (dine lodsedler) udtrukket, for at samle de ting, din karakter ønsker – flest points vinder!

  • Varighed: 20-30 min (5 min at lære)

  • Antal spillere2-5

  • Sprog: Engelsk (90% er stemningstekst)

    Referencekort på dansk og engelsk

Foromtale

Du spiller en klassisk karakter fra Transsylvanien: vampyr, drage, fe, kæmpe med flere. Hver karakter har en særlig asymmetrisk handling, der kan ændre balancen i spillet på det helt rigtige tidspunkt.

Hver af spillets 3 runder har 2 faser.  I Rigningsfasen skal du placere en cube i din farve (som fungerer som en af dine lodsedler)  på handlingskort for at tage kortets handling op til det angivne antal gange . Handlinger lader dig tilføje eller flytte dine cubes  rundt på det transsylvanske slot. Du vil måske flytte dine cubes  til en præmie, du vil vinde, eller din modstanders cubes til en forbandet præmie! Cubes i poser er en smule sikrere end cubes i lodseddelområdet, da de skal trækkes tilfældigt. Cubes placeret på handlingskort er låst i resten af ​​rigningsfasen – de kan ikke flyttes rundt af andre handlinger.

Efter rigningsfasen bliver alle cubes på handlingskort eller i lodseddelområder flyttet til deres respektive poser. Ryst derefter poserne og gå videre til Lotterifasen. Udtrækkes et lodseddelområde vinder du en præmie. Pas på de forbandede præmier! Når alle præmier er uddelt, skal du nulstille ved at tømme poserne, tage 3 af dine cubes tilbage og give 1st player brikken til den næste spiller.

Hjælp dine medspillere eller ødelæg det for de andre! – det er helt op til dig. Den der får flest points vinder!

Om designeren

Chris Backe (rimer på ‘hockey’) har været udstationeret eller digital nomade siden 2008. Han har designet 12 spil på vej til udgivelse, med flere der crowdfundes eller udgives i år. Han er medskaber af Virtual Playtesting (en spiltest-gruppe på Discord), Prereleasegames.com (en hjemmeside til at opbygge en tilhængerskare og dele alt om dit spil uden behov for at bygge din egen hjemmeside) og Zebrafish Games (spiludgiver med fokus på print & play spil). Når han ikke designer eller arbejder på spil, elsker han en god pizza.