af Lene Frederiksen og Louise Hammerback
Da Jahve endelig bliver træt af den årtusinder lange konflikt, søger han professionel hjælp i form af en familie-terapeut. Nu skal han, Eva, Adam og Lilith sammen på en ekstraordinær rejse med selvopdagelse og forsoning.
Foromtale
Spillere: 5
Spilledere: 1
Samlet tidsforbrug: 4 timer
Sprog: Dansk og engelsk
Aldersgrænse: 18+
Læsemængde: Max 2 sider inklusiv handouts
Trigger warnings: Vold, voldtægt, mord på børn, gruppepres, nedværdigelse og sadisme
Fem livstidsfanger undertrykker i årevis deres mørke drifter under de strenge regler, normer og daglige ydmygelser indenfor fængslets mure. De prøver desperate at finde sig til rette med deres eksistens og nøjes med at drømme om frihed. Deres fælles ønske om frihed bringer dem og deres omgivelser ind i et oprør, hvor mørket kan komme brølende tilbage.
Hvordan håndterer de deres nyfundne indre frihed, og ikke mindst, hvordan ændres deres syn på hinanden? Kan man være et regulært monster og stadig være fordømmende over monsteret i andre?
Spilpersonerne er alle modbydelige og brutale mennesker, men samtidig uendeligt ynkværdige.
Scenariet har talrige trigger warnings, der indebærer: Vold, voldtægt, mord på børn, gruppepres, nedværdigelse og sadisme.
Disse trigger ord er en stor del af scenariet, og de vil blive meget eksplicitte.
Spillet opererer med en mekanik, der sikrer at spillerne ikke udsætter sig selv og andre for mere end de selv ønsker. Men scenariet er ikke tiltænkt at være en rar oplevelse.
- Drifter
- Ydmygelse
- Vrede
Spillertype: Scenariet henvender sig til spillere, der har mod på at spille til grænsen af det ubehagelige, men forstår ikke at overskride en grænse defineret af medspillere. Spillerne skal kunne agere inden for et relativt stramt sceneforlæg og fylde scenerne ud med så meget intensitet som muligt.
Spilledertype: Som spilleder skal du have interesse i at skabe stemningsfulde scenebeskrivelser. Selve scenariet er lineært opbygget med faste scener. Du skal være i stand til hurtigt at skifte gear fra det langsommelige og knugende til det hæsblæsende og action-prægede. Vigtigst skal du sikre at spillerne har det godt og kunne afvikle en god debriefing.
