Praktisk information om Fastaval 2019

Her kan du læse praktisk information om Fastaval.

Tid og sted

Onsdag den 17. – mandag 22. April 2019

Mariagerfjord Gymnasium, Amerikavej 5, 9500 Hobro

Indgangspriser

Billettype Pris
Indgang – Dagsbillet (Købt via tilmeldingen) 90 kr.
Indgang – Dagsbillet (Købt i døren) 100 kr.
Indgang – Alle dage 335 kr.
Indgang – Alle dage – Medlem af ALEA 210 kr.:
Billettype Pris
Indgang – Alle dage 250 kr.
Indgang – Alle dage – Medlem af ALEA 135 kr.
Indgang og billet til Fastaval Junior (Kun for deltagere til Fastaval Junior) 170 kr.
Billettype Pris
Indgang – Alle dage 0 kr.
Billettype Pris
Indgang – Alle dage 100 kr.

Overnatning

Billettype Pris
Leje af madresser 150 kr.
Overnatning – Enkelt 75 kr.
Overnatning – Alle dage 200 kr.
Overnatning – Alle dage – Arrangør 50 kr.

Tilmelding

Tilmeldingen til Fastaval åbner i Februar og lukker 14. Marts. Den vil blive offentliggjort på Fastavals facebookside og her på hjemmesiden.

Vigtige datoer

Her kan du få overblik over vigtige datoer og deadlines op til Fastaval, som gør sig gældende for deltagere, designere og forfattere.

2018

  • 9. August: Prototypeaften i Aarhus. Læs mere her
  • 9.  August: Ideworkshop. Læs mere her
  • 13-16. August: Email-workshop. Læs mere her
  • 21. August: Prototypeaften i Aalborg. Læs mere her
  • 21. August: Synopsisworkshop. Læs mere her
  • 23. August: Prototypeaften i Aarhus. Læs mere her
  • 26. August: Aleas generalforsamling. Læs mere om ALEA her eller se facebookeventet her
  • 31. August: Deadline for indlevering af brætspilssynopser. Læs mere om designerbrætspil her
  • 1. September: Deadline for indlevering af scenariesynopser. Læs mere om premierescenarier her
  • 6. Oktober: Workshop om scenariekernen i KBH. Læs mere her
  • 7. Oktober: Workshop om scenariekernen i Aarhus. Læs mere her
  • 2-4. November: Forfatterweekend for årets premierescenarieforfattere. Kontakt scenarieansvarlig@fastaval.dk for mere information
  • 10-11. November: Arrangørweekend for arrangører af Fastaval 2019. Kontakt bunker@fastaval.dk for mere information

2019

  • 3. Januar: Foromtale-workshop i KBH og Aarhus. Læs mere her
  • Februar: Tilmeldingen åbner
  • 1. Februar: Årets foromtaler for premiererscenarier og designerbrætspil forventes offentliggjort på hjemmesiden
  • 6. Februar: Deadline for indlevering af premierescenarier
  • 14. Marts: Tilmelding til mad og tilmeldingskrævende aktiviteter lukker, herunder premierescenarier, designerbrætspil og Fastaval Junior
  • 11. April: Mail med information om dine rollespil, brætspil og aktiviteter, samt GDS-tjans forventes udsendt
  • 15-17. April: Opsætning af Fastaval. Læs mere om opsætning her
  • 17- 22. April: Fastaval afholdes
  • 22. April: Nedpilning af Fastaval. Læs mere om nedpilning her

Regler

Fastaval har nogle få, men enkle regler, som vi beder alle overholde. Overtrædelse af reglerne kan medføre bortvisning fra Fastaval.

Salg

Kun Fastavals godkendte salgssteder må sælge mad, drikke og andre varer.

Overnatning

Det er kun tilladt at sove i af Fastaval udpegede sovesale.

På grund af sikkerhed i tilfælde af brand, skal markeringerne i sovesalene respekteres. Bagage og sovegrej bedes placeret indenfor markeringerne. Brandvagten flytter ting, som står udenfor markeringerne.

Det er kun tilladt at overnatte på Fastaval efter køb af billet med overnatning, derfor tjekker Brandvagten armbånd ved indgang til sovesalen på Idrætscentret.

Alkohol

Det er ikke tilladt at indtage alkohol på Mariagerfjord Gymnasium grundet vores lejeaftale.

Unge under 18 må ikke indtage alkohol på Fastaval.

Det er som udgangspunkt ikke tilladt at medbringe egen alkohol på Fastaval. Undtagelsen er under Ottofesten søndag aften, hvor du gerne må medbringe egne drikkevarer. Såfremt du gør dette, skal det opbevares i Infoen frem til Ottofesten.

Rygning

Rygning er tilladt døgnet rundt i Tågefyrstens Dal på Mariagerfjord Gymnasium, samt udenfor hovedindgangen til Idrætscentret ved Baren.
Derudover er rygning tilladt fra kl. 10-01 ved udgangen til Oasen. Derefter lukkes der for rygning ved dette område af hensyn til naboerne.

Naboer

Der skal til enhver tid, men særligt under ophold udenfor, tages hensyn til naboerne.

Dyr

Dyr, som ikke er certificerede servicedyr, må ikke medbringes til Fastaval.

Øvrigt

I henhold til dansk lovgivning er det ikke tilladt at indtage eller distribuere ulovlige rusmidler.

Fastavals Bunker kan til enhver tid træffe beslutninger, som er for arrangementets og deltagernes bedste.

Forplejning

Fastaval får i 2019 aftensmaden leveret fra et lokalt køkken og kommer til at have madudlevering i fællesområdet. Maden skal bestilles under tilmeldingen og der lukkes for bestillingen af mad d. 14 marts.

Udover den forhåndsbestilte morgenmad og aftensmad er det muligt at købe sandwich og pastasalater i Kiosken. Kiosken sælger også snacks mm. Dette skal ikke forudbestilles.

Menuen kan ses herunder:

Morgenmad (Serveres fra 8-10.30)

30 kr. pr dag:

Morgenmad bliver en morgenmadsbuffet med et stort udvalg af alm. morgenmad havregryn, cornflakes, brød, frugt, brød og meget meget mere.

Aftensmad (Serveres fra 17.30-19.30)

85 kr pr dag:

Til aftensmaden er der ud over menuen også salat og brød.

Menu – Standard

  • Onsdag: Lasagne
  • Torsdag: Kylling i karry med fuldkornsris
  • Fredag: Svinekam med stegte kartofler og paprikasauce
  • Lørdag: Hakkebøf med kogte kartofler og brun sauce
  • Søndag: Wok med nudler.

Menu Vegetar

  • Onsdag: Lasagne på soyaprotein
  • Torsdag: Grønsagstærte
  • Fredag: Chili com carne med soya protein
  • Lørdag: Ratatouille med fuldkornsris
  • Søndag: Grønsagsbøf med stegte kartofler og paprikasauce.

Overnatning i sovesalen

Hvis du har købt en Fastavalbillet inklusiv overnatning får du plads i én af vores sovesale. Her kan du læse om de forskellige muligheder for sovesale.
Overnatning i den store sovesal, på Hobro Idrætscenter

Dette er standardløsningen, som de fleste af vores deltagere benytter. Sovesalen er placeret 100 meter fra Mariagerfjord Gymnasium, hvor Fastavals aktiviteter foregår. Det er desuden i samme bygning, men i god afstand fra, Fastavals bar og café Oasen. Du kan selv tage en madras/liggeunderlag med eller du kan leje en skummadras, når du tilmelder dig. Vær opmærksom på, at en eventuelt lejet madras, ikke kan benyttes under opsætning (mandag og tirsdag). Der er bad og toiletter tilknyttet sovesalen. Hvis du ikke gør noget andet end at bestille overnatning, er det denne løsning du får.

Overnatning i klasselokaler på Bymarkskolen

I år er der desuden mulighed for overnatning i klasselokaler på Bymarkskolen. Det er 600 m. fra Fastavals aktiviteter, herunder bar og cafeen Oasen, og vi har kun et begrænset antal lokaler at benytte. Hvis du ønsker overnatning på Bymarkskolen, skal du derfor kontakte Fastaval direkte på overnatning@fastaval.dk.
Du skal skrive:

  • Dit navn.
  • Hvilke ønsker du har til overnatning
  • Hvis du ønsker det; en begrundelse for dine ønsker

Du skal stadig tilmelde dig overnatning i din tilmelding.

Vi vil derefter i videst muligt omfang tage hensyn til ønskerne, så deltagere, der har sammenfaldende ønsker vil blive placeret i overnatningslokaler sammen. Man kommer til at dele lokale med 10-20 øvrige deltagere.

Overnatning i ungdomssovesal på Bymarksskolen

Hvis du er under 21 og ikke drikker alkohol på Fastaval, har du mulighed for at overnatte i en ungdomssovesal på Bymarksskolen. Hvis du ønsker at overnatte i denne, skal du afkrydse dette i tilmeldingen. Man kan ikke leje en madras, hvis man overnatter på Bymarkskolen. Der er mulighed for at benytte bad og toilet på Bymarkskolen.

Man kan ikke leje en madras, hvis man overnatter på Bymarkskolen.

Der er mulighed for at benytte bad og toilet på Bymarkskolen.

Ingen overnatning

Har du købt en Fastavalbillet eksklusiv overnatning er det dit eget ansvar at finde et sted at sove under kongressen. Der er flere forskellige muligheder for overnatning i Hobro tæt på Fastaval

  • Danhostel, Hobro
  • Hotel Amerika

Fastaval har igen i 2019 en aftale med Hotel America, hvor hvis man fortæller at man booker overnatning til Fastaval, kan leje et enkeltværelse for 595 Kr./nat og et dobbeltværelse for 656 Kr./nat med morgenmad.

Østerskov Efterskole

Efterskolen stiller værelser til rådighed for Fastavals deltagere, primært familier og internationale deltagere. Mere information vil blive offentliggjort på Fastavals facebook.

Transport

Som deltager på Fastaval er det dit eget ansvar at komme til og fra Fastaval, men vi har her samlet en række informationer om transportmuligheder.

Offentlig transport:

Hobro Station ligger ca. 5 km fra Mariagerfjord Gymnasium.

Hobro Busterminal ligger ca. 2 km fra Mariagerfjord Gymnasium.

Du kan koordinere tog og busser til Fastaval via Midttrafik og Nordjyllands Trafikselskab.

Københavnerbussen:

Hvert år arrangerer dedikerede deltagere en fælles bustur fra København til Fastaval. Tilmeldingen bliver offentliggjort på Fastavals facebookside.

GDS

GDS står for Gør Det Sammen, og det er nok noget nær den vigtigste ting på og om Fastaval. Du er hverken kunde eller gæst på Fastaval, men derimod deltager. Det er DIN og vores Fastaval, og det betyder at vi alle sammen giver en hånd for at det hele kan klappe. Uden dig, ingen morgenmad, ingen fællesområde, ingen rollespil, ingen rene toiletter, ingen sandwich når du er sulten, ingen café, ingen bar, ingen kongres.

GDS fungerer på den måde, at du tilmelder dig en eller flere tjanser. Du får som udgangs punkt bare én tjans under Fastaval, hvor det er meningen at du hjælper arrangørerne, det er hyggeligt og man møder mange flinke mennesker når man hjælper til i kiosken, eller deltager i opvasker-live.

Hvordan bliver du involveret?

GDS-tjans er obligatorisk (medmindre du allerede er arrangør på en anden måde). Du tilmelder dig via Fastavals online tilmelding, hvor du kan krydse af hvornår og hvad du gerne vil lave.

Eksempler på klassiske GDS vagter

  • Brandvagt (dag): En tjans for dig der er over 18 og har mobiltelefonen med. Sørg for at der ikke udbryder brand i sovesalen. Det gør der som regel ikke, så det er muligvis en god ide at have en bog med.
  • Service og Madhåndtering: Kiosk: Opfyldning af varer, produktion af toasts og naturligvis kundepleje, kan du få udvidet kendskab til i kiosken. En fantastisk måde at møde mennesker på.
  • Café: Hjælp til i caféens køkken, med anretning af tapas og lignende.
  • Kaffekro: Hjælp til i Otto’s kaffekro
  • Festanretning: En mulighed for at være med i festen før festen om søndagen. Anretning af tapas, drinks, natmad.
  • James: Vær en del af det traditionsrige tjener-live under Ottofesten. Lette opgaver som at hente vin, sørge for snacks ved bordene.
  • Manuelt arbejde:
  • Bazar-opsætning: Hurtig og enkel tjans. Mest af alt slæbearbejde med opstilling of borde og den slags.
  • Fest-opsætning: Som navnet antyder så handler det om opsætning til den store Otto-fest. Opstilling af borde, stole og pynt.
  • Rengøring:
  • Opvask: Det traditionsrige opvaskelive. Har eksisteret længere end dirtbusters, men sig det endelig ikke til dem.
  • Oprydning: Lukning og oprydning af lokaler lørdag og søndag. En vigtig tjans.

Opsætningen og nedpilningen

Opsætningen og nedpilningen markerer begyndelsen og slutningen på Fastaval. Det er noget vi hjælper hinanden med, så vi hurtigst muligt kan komme i gang med connen.

Opsætningen starter mandag morgen, Fastaval overtager skolen kl. 9 og opsætningsarbejdet går i gang kl. 10. Så bruger vi indtil onsdag kl. 12 på at sætte lokaler op til rollespil og generelt gøre skolen lækker til deltagerne. I opsætningsdagene sørger vi for morgenmad, frokost og aftensmad til alle de seje folk der er på skolen.

Nedpilningen starter med morgenmad mandag morgen kl. 9, efter et brag af en Ottofest, og her bruger vi dagen på at pakke ned og rengøre skolen så vi kan efterlade den som vi overtog den ugen før. Det er en opgave vi løser bedst og mest effektivt når vi alle hjælper hinanden og gør hvad vi kan for at komme igennem opgaverne. Nedpilningen er først færdig når alt er klaret, og skolens pedel har taget i mod og godkendt lokalerne. Vi sørger for aftensmad mandag, vi plejer nemlig at fejre nedpilningen med en omgang pizza på vores regning når vi er færdige med skolen mandag aften.

Både til opsætning og nedpilning gælder det, at vi tager i mod al den hjælp vi kan få, så selv hvis du kun kan komme og hjælpe noget af tiden, så vil vi hjertens gerne have dig alligevel.

Fotopolitik

Her kan du læse Fastavals regler for fotografering og uploading af billeder.

  • Billeder taget på Fastaval fællesarealer kan benyttes af Fastaval på Fastavals hjemmeside, Facebook og Instagram side. Har du noget imod et billede, der ligger online, bedes du skrive til kommunikation@fastaval.dk – så skal vi selvfølgelig nok fjerne det.
  • Der må ikke tages billeder af igangværende rollespil uden forhåndsgodkendelse fra alle deltagere.
  • Respekter deltagere, der ikke ønsker at få taget billeder af sig.
  • Gør fotografer opmærksom på, at du ikke ønsker at få taget billeder af dig.
  • Der må ikke tages billeder af børn uden forhåndsgodkendelse fra forældrene.
  • Har du billeder, du gerne vil dele med Fastaval, bedes du sende dem til kommunikation@fastaval.dk med kreditering.

Wear

Her kan du se de forskellige typer af wear og mechandice til Fastaval 2019. Du bestiller wear når du tilmelder dig Fastaval

På sweatshirt er A brystmål, mens B er længde.