Praktisk information om Fastaval 2021

Her kan du læse praktisk information om Fastaval.

Tid og sted

Onsdag den 31. marts – mandag 5. April 2021

I 2021 forgår Fastaval online pga covid-19 pandemien, men under normale omstændigheder finder kongressen sted her:

Mariagerfjord Gymnasium, Amerikavej 5, 9500 Hobro

Indgangspriser

I år kan man kun købe partout-billet til Fastaval. Denne koster 100 kr. (medlemsskab af Alea er inkluderet).

For de generøse onkler og tanter derude, vil det stadig være muligt at støtte Fastaval med et ekstra beløb, når du tilmelder dig (disse kommer uden nogen form for fordele).

Billettype Pris
Indgang – Dagsbillet (Købt via tilmeldingen) — kr.
Indgang – Dagsbillet (Købt i døren) — kr.
Indgang – Alle dage — kr.
Indgang – Alle dage – Medlem af ALEA — kr.
Billettype Pris
Indgang – Alle dage — kr.
Indgang – Alle dage – Medlem af ALEA — kr.
Indgang og billet til Fastaval Junior (Kun for deltagere til Fastaval Junior) — kr.
Billettype Pris
Indgang – Alle dage — kr.
Billettype Pris
Indgang – Alle dage — kr.

Overnatning

Billettype Pris
Leje af madresser — kr.
Overnatning – Enkelt — kr.
Overnatning – Alle dage — kr.
Overnatning – Alle dage – Arrangør — kr.

Tilmelding

 Tilmeldigen til Fastaval 2021 åbner i vinteren 2021

Vigtige datoer

Her kan du få overblik over vigtige datoer og deadlines op til Fastaval, som gør sig gældende for deltagere, designere og forfattere.

2021

  • 29-31. marts: Opsætning af Fastaval. Læs mere om opsætning her
  • 31. marts- 4. April: Fastaval 2021
  • 5. April: Oprydning og nedpilning af Fastaval. Læs mere om nedpilning her

Regler

Fastaval har nogle få, men enkle regler, som vi beder alle overholde. Overtrædelse af reglerne kan medføre bortvisning fra Fastaval.

Salg

Kun Fastavals godkendte salgssteder må sælge mad, drikke og andre varer.

Overnatning

Det er kun tilladt at sove i af Fastaval udpegede sovesale.

På grund af sikkerhed i tilfælde af brand, skal markeringerne i sovesalene respekteres. Bagage og sovegrej bedes placeret indenfor markeringerne. Brandvagten flytter ting, som står udenfor markeringerne.

Det er kun tilladt at overnatte på Fastaval efter køb af billet med overnatning, derfor tjekker Brandvagten armbånd ved indgang til sovesalen på Idrætscentret.

Alkohol

Det er ikke tilladt at indtage alkohol på Mariagerfjord Gymnasium grundet vores lejeaftale.

Unge under 18 må ikke indtage alkohol på Fastaval.

Det er som udgangspunkt ikke tilladt at medbringe egen alkohol på Fastaval. Undtagelsen er under Ottofesten søndag aften, hvor du gerne må medbringe egne drikkevarer. Såfremt du gør dette, skal det opbevares i Infoen frem til Ottofesten.

Rygning

Rygning er tilladt døgnet rundt i Tågefyrstens Dal, Fastavals rygeområde bag Mariagerfjord Gymnasium, samt udenfor hovedindgangen til Idrætscentret ved Baren.
Derudover er rygning tilladt fra kl. 10-01 ved udgangen til Oasen. Derefter lukkes der for rygning ved dette område af hensyn til naboerne.

Naboer

Der skal til enhver tid, men særligt under ophold udenfor, tages hensyn til naboerne.

Dyr

Dyr, som ikke er certificerede servicedyr, må ikke medbringes til Fastaval.

Øvrigt

I henhold til dansk lovgivning er det ikke tilladt at indtage eller distribuere ulovlige rusmidler.

Fastavals Bunker kan til enhver tid træffe beslutninger, som er for arrangementets og deltagernes bedste.

Forplejning

Da Fastaval 2021 foregår online kan du ikke tilkøbe forplejning

Da Fastaval 2021 foregår online er det ikke muligt at tilkøbe overnatning

Fastaval tilbyder både billetter med og uden overnatning. Her kan du læse om nogle af de forskellige muligheder for sovesale og eksterne overnatning i forbindelse med Fastaval 2020. Læg mærke til at der kan komme ændringer i diverse overnatningstyper til Fastaval 2021.

Den store sovesal er på Hobro Idrætscenter er standardløsningen, som de fleste af vores deltagere benytter. Sovesalen er placeret 100 meter fra Mariagerfjord Gymnasium, hvor Fastavals aktiviteter foregår. Det er desuden i samme bygning, men i god afstand fra, Fastavals bar og café Oasen.

Du kan selv tage en madras/liggeunderlag med eller du kan leje en skummadras, når du tilmelder dig Fastaval. Vær opmærksom på, at en eventuelt lejet madras, ikke kan benyttes under opsætning (mandag og tirsdag). Der er bad og toiletter tilknyttet sovesalen. Hvis du ikke gør noget andet end at bestille overnatning, er det denne løsning du får.

Hvis du er under 21 og ikke drikker alkohol på Fastaval, har du mulighed for at overnatte i en ungdomssovesal på Mariagerfjord Gymnasium. Hvis du ønsker at overnatte her, skal du afkrydse det i tilmeldingen. Du kan ikke leje madrasser i ungdomssovesalen.
Fastavals arrangører har mulighed for at sove i en speciel arrangørsovesal på Mariagerfjord Gymnasium. Du har mulighed for at tilmelde dig arrangørsovesalen, når du tilmelder dig Fastaval. Du kan ikke leje madrasser i arrangørovesalen.

På Fastaval vil vi gerne give plads til mennesker, der af en eller flere årsager, ikke kan overskue at sove i en sovesal med med for mange mennesker. Derfor er der i år mulighed for at overnatte i et mindre klasselokale på den nærvedliggende Bymarkskole. Det er 600 m. fra Fastavals aktiviteter, herunder bar og cafeen Oasen. 

Overnatning i klasselokaler på Bymarkskolen er for individer eller familier med behov for at mere roligt sovemiljø. Her kommer man til at dele klasselokale med 10-20 øvrige deltagere. Af sikkerhedsmæssige hensyn er der kun 149 sovepladser på Bymarkskoven. Du kan ikke leje madrasser når du sover på Bymarkskolen.

Hvis du gerne vil overnatte i klasselokale på Bymarkskolen skal du skrive os en mail på overnatning@fastaval.dk.

Obs. Overnatning i klasselokale på Bymarkskolen er prioriteret til folk med særlige behov

På Fastaval 2020 vil der være en ædrusovesal på Bymarkskolen, der ligger 600 m. fra Fastavals aktiviter. Ædrusovesalen er for mennesker, der ikke drikker under Fastaval og derfor ønsker at sove i roligere omgivelser, med andre deltagere der ikke drikker. Af sikkerhedsmæssige hensyn er der kun 149 sovepladser på Bymarkskoven. Du kan ikke leje madrasser når du sover på Bymarkskolen.
Hvis du gerne vil overnatte i ædrusovesalen på Bymarkskolen skal du skrive os en mail på overnatning@fastaval.dk
For Fastaval Family og familier med børn på Fastaval er det nu muligt at booking af værelse på Østerskov Inn (Efterskole).

PRIS:
800 kr. for værelse.
200 kr. i depositum.

Betaling foregår kontant ved ankomst.

SKOLEKREDSEN:
For personer over 18 år kræves medlemskab af Østerskov Efterskoles Skolekreds.

Besøg skolens hjemmeside for at lære mere:
https://osterskov.dk/om-oesterskov/skolekredsen/

TILMELDING:
Send en email til “fastavalinn@gmail.com” med følgende information:
Email og navn på personer over 18 år
Navn på personer under 18 år
Telefonnummer
Forventet ankomst

Vær opmærksom på at tilmeldingen kun er åben for gæster med børn og er efter først til mølle princippet.

For mere information besøg os på:
http://ostercon.dk/osterskov-inn/info/

Obs: Det ikke Fastaval organisationen der bestyrer, hvordan værelser bliver fordelt og hvem der kan overnatte på Østerskov Efterskole. Men vi sætter stor pris på samarbejdet, så vores deltagere med børn kan få muligheden for at overnatte i fred og ro på efterskolen. 

Hvis du ikke har købt at billet med overnatning på Fastaval, er det dit eget ansvar at finde et sted at sove under kongressen. Igen i år har vi lavet en aftale med det nærliggende Hotel  Amerika.
De tilbyder Fastavals deltagere
  • Enkeltværelser med lækker morgenmad for 695,- pr. nat
  • Dobbeltværelser for 795,- pr nat
Husk at fortælle dem at du er deltager på Fastaval i påsken når du skriver til dem.
Hotel Amerika

Transport

Som deltager på Fastaval er det dit eget ansvar at komme til og fra Fastaval, men vi har her samlet en række informationer om transportmuligheder.

Offentlig transport:

Hobro Station ligger ca. 5 km fra Mariagerfjord Gymnasium.

Hobro Busterminal ligger ca. 2 km fra Mariagerfjord Gymnasium.

Du kan koordinere tog og busser til Fastaval via Midttrafik og Nordjyllands Trafikselskab.

Københavnerbussen:

Hvert år arrangerer dedikerede deltagere en fælles bustur fra København til Fastaval. Tilmeldingen bliver offentliggjort på Fastavals facebookside.

GDS

GDS står for Gør Det Sammen, og det er nok noget nær den vigtigste ting på og om Fastaval. Du er hverken kunde eller gæst på Fastaval, men derimod deltager. Det er DIN og vores Fastaval, og det betyder at vi alle sammen giver en hånd for at det hele kan klappe. Uden dig, ingen morgenmad, ingen fællesområde, ingen rollespil, ingen rene toiletter, ingen sandwich når du er sulten, ingen café, ingen bar, ingen kongres.

GDS fungerer på den måde, at du tilmelder dig en eller flere tjanser. Du får som udgangs punkt bare én tjans under Fastaval, hvor det er meningen at du hjælper arrangørerne, det er hyggeligt og man møder mange flinke mennesker når man hjælper til i kiosken, eller deltager i opvasker-live.

Hvordan bliver du involveret?

GDS-tjans er obligatorisk (medmindre du allerede er arrangør på en anden måde). Du tilmelder dig via Fastavals online tilmelding, hvor du kan krydse af hvornår og hvad du gerne vil lave.

Eksempler på klassiske GDS vagter

  • Brandvagt (dag): En tjans for dig der er over 18 og har mobiltelefonen med. Sørg for at der ikke udbryder brand i sovesalen. Det gør der som regel ikke, så det er muligvis en god ide at have en bog med.
  • Service og Madhåndtering: Kiosk: Opfyldning af varer, produktion af toasts og naturligvis kundepleje, kan du få udvidet kendskab til i kiosken. En fantastisk måde at møde mennesker på.
  • Café: Hjælp til i caféens køkken, med anretning af tapas og lignende.
  • Kaffekro: Hjælp til i Otto’s kaffekro
  • Festanretning: En mulighed for at være med i festen før festen om søndagen. Anretning af tapas, drinks, natmad.
  • James: Vær en del af det traditionsrige tjener-live under Ottofesten. Lette opgaver som at hente vin, sørge for snacks ved bordene.
  • Manuelt arbejde:
  • Bazar-opsætning: Hurtig og enkel tjans. Mest af alt slæbearbejde med opstilling of borde og den slags.
  • Fest-opsætning: Som navnet antyder så handler det om opsætning til den store Otto-fest. Opstilling af borde, stole og pynt.
  • Rengøring:
  • Opvask: Det traditionsrige opvaskelive. Har eksisteret længere end dirtbusters, men sig det endelig ikke til dem.
  • Oprydning: Lukning og oprydning af lokaler lørdag og søndag. En vigtig tjans.

Opsætningen og nedpilningen

Opsætningen og nedpilningen markerer begyndelsen og slutningen på Fastaval. Det er noget vi hjælper hinanden med, så vi hurtigst muligt kan komme i gang med connen.

Opsætningen starter mandag morgen, Fastaval overtager skolen kl. 9 og opsætningsarbejdet går i gang kl. 10. Så bruger vi indtil onsdag kl. 12 på at sætte lokaler op til rollespil og generelt gøre skolen lækker til deltagerne. I opsætningsdagene sørger vi for morgenmad, frokost og aftensmad til alle de seje folk der er på skolen.

Nedpilningen starter med morgenmad mandag morgen kl. 9, efter et brag af en Ottofest, og her bruger vi dagen på at pakke ned og rengøre skolen så vi kan efterlade den som vi overtog den ugen før. Det er en opgave vi løser bedst og mest effektivt når vi alle hjælper hinanden og gør hvad vi kan for at komme igennem opgaverne. Nedpilningen er først færdig når alt er klaret, og skolens pedel har taget i mod og godkendt lokalerne. Vi sørger for aftensmad mandag, vi plejer nemlig at fejre nedpilningen med en omgang pizza på vores regning når vi er færdige med skolen mandag aften.

Både til opsætning og nedpilning gælder det, at vi tager i mod al den hjælp vi kan få, så selv hvis du kun kan komme og hjælpe noget af tiden, så vil vi hjertens gerne have dig alligevel.

Fotopolitik

Her kan du læse Fastavals regler for fotografering og uploading af billeder.

  • Billeder taget på Fastaval fællesarealer kan benyttes af Fastaval på Fastavals hjemmeside, Facebook og Instagram side. Har du noget imod et billede, der ligger online, bedes du skrive til kommunikation@fastaval.dk – så skal vi selvfølgelig nok fjerne det.
  • Der må ikke tages billeder af igangværende rollespil uden forhåndsgodkendelse fra alle deltagere.
  • Respekter deltagere, der ikke ønsker at få taget billeder af sig.
  • Gør fotografer opmærksom på, at du ikke ønsker at få taget billeder af dig.
  • Der må ikke tages billeder af børn uden forhåndsgodkendelse fra forældrene.
  • Har du billeder, du gerne vil dele med Fastaval, bedes du sende dem til kommunikation@fastaval.dk med kreditering.

Wear

Her vil du kunne se, hvilket Fastaval wear og merchandise du kan købe til Fastaval 2021