Praktiske informationer2018-09-21T08:28:03+00:00

Praktisk information om Fastaval 2019

Her kan du læse praktisk information om Fastaval.

Tid og sted

Onsdag den 17. – mandag 22. April 2019

Mariagerfjord Gymnasium, Amerikavej 5, 9500 Hobro

Billetter og priser

  • Billet onsdag-mandag inklusiv overnatning
  • Billet onsdag-mandag eksklusiv overnatning
  • Dagsbillet
  • Fastaval Junior billet
  • Billet til Ottofesten

Ved tilkøb af medlemskab til ALEA opnås en rabat på billetten. Ydermere gives rabat til arrangører og personer under 18 år.

Priser følger snarest.

Tilmelding

Tilmeldingen til Fastaval åbner i Februar og lukker 14. Marts. Den vil blive offentliggjort på Fastavals facebookside og her på hjemmesiden.

Vigtige datoer

Her kan du få overblik over vigtige datoer og deadlines op til Fastaval, som gør sig gældende for deltagere, designere og forfattere.

2018

  • 9. August: Prototypeaften i Aarhus. Læs mere her
  • 9.  August: Ideworkshop. Læs mere her
  • 13-16. August: Email-workshop. Læs mere her
  • 21. August: Prototypeaften i Aalborg. Læs mere her
  • 21. August: Synopsisworkshop. Læs mere her
  • 23. August: Prototypeaften i Aarhus. Læs mere her
  • 26. August: Aleas generalforsamling. Læs mere om ALEA her eller se facebookeventet her
  • 31. August: Deadline for indlevering af brætspilssynopser. Læs mere om designerbrætspil her
  • 1. September: Deadline for indlevering af scenariesynopser. Læs mere om premierescenarier her
  • 6. Oktober: Workshop om scenariekernen i KBH. Læs mere her
  • 7. Oktober: Workshop om scenariekernen i Aarhus. Læs mere her
  • 2-4. November: Forfatterweekend for årets premierescenarieforfattere. Kontakt scenarieansvarlig@fastaval.dk for mere information
  • 10-11. November: Arrangørweekend for arrangører af Fastaval 2019. Kontakt bunker@fastaval.dk for mere information

2019

  • 3. Januar: Foromtale-workshop i KBH og Aarhus. Læs mere her
  • Februar: Tilmeldingen åbner
  • 1. Februar: Årets foromtaler for premiererscenarier og designerbrætspil forventes offentliggjort på hjemmesiden
  • 6. Februar: Deadline for indlevering af premierescenarier
  • 14. Marts: Tilmelding til mad og tilmeldingskrævende aktiviteter lukker, herunder premierescenarier, designerbrætspil og Fastaval Junior
  • 11. April: Mail med information om dine rollespil, brætspil og aktiviteter, samt GDS-tjans forventes udsendt
  • 15-17. April: Opsætning af Fastaval. Læs mere om opsætning her
  • 17- 22. April: Fastaval afholdes
  • 22. April: Nedpilning af Fastaval. Læs mere om nedpilning her

Regler

Fastaval har nogle få, men enkle regler, som vi beder alle overholde. Overtrædelse af reglerne kan medføre bortvisning fra Fastaval.

Salg

Kun Fastavals godkendte salgssteder må sælge mad, drikke og andre varer.

Overnatning

Det er kun tilladt at sove i af Fastaval udpegede sovesale.

På grund af sikkerhed i tilfælde af brand, skal markeringerne i sovesalene respekteres. Bagage og sovegrej bedes placeret indenfor markeringerne. Brandvagten flytter ting, som står udenfor markeringerne.

Det er kun tilladt at overnatte på Fastaval efter køb af billet med overnatning, derfor tjekker Brandvagten armbånd ved indgang til sovesalen på Idrætscentret.

Alkohol

Det er ikke tilladt at indtage alkohol på Mariagerfjord Gymnasium grundet vores lejeaftale.

Unge under 18 må ikke indtage alkohol på Fastaval.

Det er som udgangspunkt ikke tilladt at medbringe egen alkohol på Fastaval. Undtagelsen er under Ottofesten søndag aften, hvor du gerne må medbringe egne drikkevarer. Såfremt du gør dette, skal det opbevares i Infoen frem til Ottofesten.

Rygning

Rygning er tilladt døgnet rundt i Tågefyrstens Dal på Mariagerfjord Gymnasium, samt udenfor hovedindgangen til Idrætscentret ved Baren.
Derudover er rygning tilladt fra kl. 10-01 ved udgangen til Oasen. Derefter lukkes der for rygning ved dette område af hensyn til naboerne.

Naboer

Der skal til enhver tid, men særligt under ophold udenfor, tages hensyn til naboerne.

Dyr

Dyr, som ikke er certificerede servicedyr, må ikke medbringes til Fastaval.

Øvrigt

I henhold til dansk lovgivning er det ikke tilladt at indtage eller distribuere ulovlige rusmidler.

Fastavals Bunker kan til enhver tid træffe beslutninger, som er for arrangementets og deltagernes bedste.

Forplejning

Indhold kommer snarest muligt

Overnatning

Har du købt en Fastavalbillet med overnatning får du plads i vores sovesal. Du kan selv tage en madras/liggeunderlag med eller du kan leje en skummadras, når du tilmelder dig. Vær opmærksom på, at en eventuelt lejet madras, ikke kan benyttes under opsætning. Der er bad og toiletter tilknyttet sovesalen.

Har du købt en Fastavalbillet uden overnatning er det dit eget ansvar at finde et sted at sove under kongressen. Der er flere forskellige muligheder for overnatning i Hobro tæt på Fastaval:

  • Danhostel, Hobro
  • Hotel Amerika
  • Østerskov Efterskole stiller værelser til rådighed for Fastavals deltagere, primært familier og internationale deltagere. Mere information vil blive offentliggjort på Fastavals facebook.

Transport

Som deltager på Fastaval er det dit eget ansvar at komme til og fra Fastaval, men vi har her samlet en række informationer om transportmuligheder.

Offentlig transport:

Hobro Station ligger ca. 5 km fra Mariagerfjord Gymnasium.

Hobro Busterminal ligger ca. 2 km fra Mariagerfjord Gymnasium.

Du kan koordinere tog og busser til Fastaval via Midttrafik og Nordjyllands Trafikselskab.

Københavnerbussen:

Hvert år arrangerer dedikerede deltagere en fælles bustur fra København til Fastaval. Tilmeldingen bliver offentliggjort på Fastavals facebookside.

Wear

Indhold kommer snarest muligt

GDS

GDS står for Gør Det Sammen, og det er nok noget nær den vigtigste ting på og om Fastaval. Du er hverken kunde eller gæst på Fastaval, men derimod deltager. Det er DIN og vores Fastaval, og det betyder at vi alle sammen giver en hånd for at det hele kan klappe. Uden dig, ingen morgenmad, ingen fællesområde, ingen rollespil, ingen rene toiletter, ingen sandwich når du er sulten, ingen café, ingen bar, ingen kongres.

GDS fungerer på den måde, at du tilmelder dig en eller flere tjanser. Du får som udgangs punkt bare én tjans under Fastaval, hvor det er meningen at du hjælper arrangørerne, det er hyggeligt og man møder mange flinke mennesker når man hjælper til i kiosken, eller deltager i opvasker-live.

Hvordan bliver du involveret?

GDS-tjans er obligatorisk (medmindre du allerede er arrangør på en anden måde). Du tilmelder dig via Fastavals online tilmelding, hvor du kan krydse af hvornår og hvad du gerne vil lave.

Eksempler på klassiske GDS vagter

  • Brandvagt (dag): En tjans for dig der er over 18 og har mobiltelefonen med. Sørg for at der ikke udbryder brand i sovesalen. Det gør der som regel ikke, så det er muligvis en god ide at have en bog med.
  • Service og Madhåndtering: Kiosk: Opfyldning af varer, produktion af toasts og naturligvis kundepleje, kan du få udvidet kendskab til i kiosken. En fantastisk måde at møde mennesker på.
  • Café: Hjælp til i caféens køkken, med anretning af tapas og lignende.
  • Kaffekro: Hjælp til i Otto’s kaffekro
  • Festanretning: En mulighed for at være med i festen før festen om søndagen. Anretning af tapas, drinks, natmad.
  • James: Vær en del af det traditionsrige tjener-live under Ottofesten. Lette opgaver som at hente vin, sørge for snacks ved bordene.
  • Manuelt arbejde:
  • Bazar-opsætning: Hurtig og enkel tjans. Mest af alt slæbearbejde med opstilling of borde og den slags.
  • Fest-opsætning: Som navnet antyder så handler det om opsætning til den store Otto-fest. Opstilling af borde, stole og pynt.
  • Rengøring:
  • Opvask: Det traditionsrige opvaskelive. Har eksisteret længere end dirtbusters, men sig det endelig ikke til dem.
  • Oprydning: Lukning og oprydning af lokaler lørdag og søndag. En vigtig tjans.

Oprydning

Fastaval slutter mandag, hvor lyset bliver tændt i sovesalen, og alle pakker deres sovegrej sammen. Der vil være gratis morgenmad til alle, som hjælper med nedpilningen. Derefter hjælpes vi alle sammen med at rydde op og gøre rent. Hvis du ikke ved, hvordan du kan hjælpe, så meld dig til en arrangør i fællesområdet. Når Fastaval er pænt igen, kan du tage hjem.

Der kan naturligvis være mange forskellige årsager til, at en deltagere ikke kan deltage i oprydningen. Fastaval hverken kan eller vil tvinge dig til at blive hele mandag. Men det er værd at huske på, at Fastaval kun eksisterer, fordi vi gør det sammen og hjælper hinanden.

Fotopolitik

Her kan du læse Fastavals regler for fotografering og uploading af billeder.

  • Billeder taget på Fastaval fællesarealer kan benyttes af Fastaval på Fastavals hjemmeside, Facebook og Instagram side. Har du noget imod et billede, der ligger online, bedes du skrive til kommunikation@fastaval.dk – så skal vi selvfølgelig nok fjerne det.
  • Der må ikke tages billeder af igangværende rollespil uden forhåndsgodkendelse fra alle deltagere.
  • Respekter deltagere ,der ikke ønsker at få taget billeder af sig.
  • Gør fotografer opmærksom på, at du ikke ønsker at få taget billeder af dig.
  • Der må ikke tages billeder af børn uden forhåndsgodkendelse fra forældrene.
  • Har du billeder, du gerne vil dele med Fastaval, bedes du sende dem til kommunikation@fastaval.dk med kreditering.