af Lene West Frederiksen og Ash West Frederiksen

Da musikeren Nick Cave fordyber sig i sin dystre og groteske fortælling om en religiøs by i USA, udviskes grænsen mellem virkelighed og fiktion. Påvirket af mani, depression og stoffer skriver han en historie i samarbejde med sine egne fiktive karakterer.

Foromtale

Spillere: 5

Spilledere: 1

Samlet tidsforbrug: 5 timer

Sprog: Dansk

Aldersgrænse: 13+

Læsemængde: 4 sider

Hjem. Her bor vi, i Kolonien, bygget af dele fra Skibet og fra Junglen, halvt jordisk, halvt noget nyt. Vi fem repræsenterer Koloniens styrke. Vi er bestemt til at blive ledere, beskyttere, livgivende, guruer og opfindere. Vi vil forme fremtiden sammen – eller gå under i forsøget.

Kolonien handler om en rumkolonis skæbne, fortalt over ca. 50 år. I spiller 2 afgørende nedslag i Koloniens historie; tidspunkter, hvor store beslutninger sætter retningen for Koloniens fremtid. Spilpersonernes valg af Skæbne former Koloniens Skæbne. Kan spilpersonernes gode viljer og indbyrdes respekt hjælpe dem til at få Kolonien til at trives, eller vil ydre omstændigheder og en ond skæbne drive dem til at ødelægge det, de holder af?

I kommer til at bygge et samfund og en verden og til at tage valg på jeres spilpersoners vegne, støttet af lister og et par terningeslag. Spillet vil i høj grad blive formet af frie scener, som spillerne sætter, inden for en striks, overordnet ramme.

Spillertype: Du skal kunne lide at bygge en verden og en fortælling i samspil med andre spillere og at tage kontrol over spillet gennem scenesætning. Hvis du holder af at spille undergangsmærkede personer med hang til store armbevægelser og drastiske valg, er det et plus. Du behøver ikke kende specielt meget til sci-fi, bare du har lyst til at skabe en udenjordisk verden.

Spilledertype: Du skal understøtte hittepåsomheden hos dine spillere, bestyre en overordnet ramme for fortællingen og hjælpe med at bruge og fortolke en række handouts, der vejleder spillerne i deres valg. Derudover skal du spille et par bipersoner og hjælpe med at skabe sammenhæng i valg og begivenheder.