af Lene West Frederiksen og Ash West Frederiksen

Da musikeren Nick Cave fordyber sig i sin dystre og groteske fortælling om en religiøs by i USA, udviskes grænsen mellem virkelighed og fiktion. Påvirket af mani, depression og stoffer skriver han en historie i samarbejde med aspekter af sig selv.

Foromtale

Spillere: 3

Spilledere: 1

Samlet tidsforbrug: 4-6 timer

Sprog: Hele scenariet på dansk og engelsk

Aldersgrænse: 18+

Læsemængde: 5-10 sider, afhængigt af spillernes valg

Nick Cave, begiver sig ud på en kaotisk rejse, mens han skriver sin debutroman, “And the Ass Saw the Angel.” En fortælling om det groteske og makabre, sat en sydlig amerikansk by der rådner og foregår i takt med at indbyggerne bliver mere fanatiske.
Scenariet tager udgangspunkt i en forfatters dialog med sig selv, forfatterens ønsker for romanens udfoldelse bliver virkelige personer, Æslet, Englen og Nick som sammen i forfatterens hule af en lejlighed, begiver sig ind i romanen, og opnår enighed og balance.

Scenariet foregår flydende ved at spillerne skiftevis påtager sig rollen af karaktererne i romanen, og aspekterne af forfatteren.

Under hele skriveprocessen kæmper forfatteren med hans sinds tvetydige natur, perioder med eksplosiv mani og invaliderende depression kun afbrudt af heroins behagelige sløvhed. Dette bliver virkeliggjort ved brugen af reelle farvede linser, som ændrer oplevelsen, når dele af prompterne bliver afsløret og skjult af deres karakters sindstilstand.

Spillere: 3

Spilledere: 1

Samlet tidsforbrug: 4-6 timer

Sprog: Hele scenariet på dansk og engelsk

Aldersgrænse: 18+

Læsemængde: 5-10 sider, afhængigt af spillernes valg

Spillertype:

Scenariet er for spillere der gerne vil medrives i stemningsfyldte scener med dramatiske træk, og mørke tematikker. Spillerne skal vælge og fortælle scener ud fra prompter, hvor I både sætter scenen og spiller karaktererne. Der vil være skift af roller og setting. Scenariet indeholder tunge emner, så det anbefales at udvise forsigtighed.

 

Spilledertype:

Som spilleleder, skal du styre tiden, og hjælpe spillerne med at rejse ind og ud af bogens sider og lejligheden, da spillelederen er med til at skabe rammen for både lejligheden og Romanens dystre og makabre fiktion. Du vil blive hjulpet af relevant baggrundsinformation, som du kan bruge efter behag og behov.